donderdag 13 januari 2011

I need some colour (and blossom..)

allereerst willen Judith en ik iedereen bedanken
voor alle hartverwarmende reacties
op de post van gisteren:
You brightened up our Day!

de afgelopen week zit ik helemaal in de Bloemen
(er zijn slechtere plaatsen om te zitten..)
ik kreeg wat bestellingen voor de appelbloesems
ik ben niet de enige die behoefte heeft
aan Kleur en Lente..

dus ik haakte en haakte
ik werd er gewoon vrolijk van
hoe meer kleur hoe beter
met deze grijze lange dagen..

nu ligt deze berg er
50 bloemetjes
dat zijn 200 draadjes om af te hechten
(daar word ik dan Iets minder vrolijk van)

het patroon van deze bloemetjes
haalde ik uit:
100 flowers to knit &crochet
ook in het Nederlands verkrijgbaar
bij elke boekwinkel
wil je liever meteen beginnen,
ik tekende het patroontje na:

het is werkelijk heel simpel,
maar je kan ze ook bij mij bestellen
als je Geen zin hebt om af te kanten
of als je haken gewoon niet leuk vind (kan)
veel plezier ermee
en een Kleurrijke Donderdag!
-x-

27 opmerkingen:

  1. Succes met het afkanten. Dat is altijd het minst leuke ervan. Zo heb ik nog 3 sjaals liggen waarvan de afhechtdraadjes nog mooi weggewerkt moeten worden. Waarschijnlijk zijn ze zo rond de lente wel klaar.

    Grz,
    Shaula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk, fleurig en kleurrijk voor deze sombere regenachtige donderdagmorgen. Ik zat ook al helemaal in de bloemensferen op mijn blog;)
    wat grappig toch om te zien wat kleuren en licht met je doen eigenlijk!
    Jij kant ze af, die bloemetjes. Bedoel je dan met naald de draad er tussen frummelen? Ik haal de laatste draad door de laatste lus en dat is het dan, dan knip ik hem af. Ben bang dat ze dan vast ooit los gaan komen..(maar ik plak ze op kaartjes enzo, dan zitten ze stevig vast, daar gok ik dan maar op;)
    fijne fleurige donderdag nog verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen Ingrid,
    Alsnog van harte proficiat met je bijzondere dochter. Nog vele jaren SAMEN! Het was een warme en mooie tekst van je! Toen keek ik verder op je blog en zag die geweldige bloesemboom mat rose en rood. Is die toevallig voor mij?Zag er PUIK uit. Fijne dag nog en geniet van je kleuren!
    Groet met hart& ziel van Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Wilmi, dat is wel een snelle methode, maar ze vallen zo uit elkaar..dus er zit niks anders op dan draadje voor draadje er tussen frummelen, zoals je zegt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Afhechten is ook niet mijn favo ding, misschien dat ik daarom ook niet zo vaak bloemetjes haak. al kan ik ook wel wat kleur gebruiken met dit sombere weer.
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor het patroontje & het opvrolijken van deze grijze dag!
    Sterkte met afhechten!
    xoxox

    ps nog bedankt voor je vrolijke kaart + vogel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ze zijn heerlijk!

    en ik ben te laat
    maar alsnog van harte voor jullie beiden-meiden!
    gefeliciteerd met elkaar, en met het leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alsnog van harte gefeliciteerd!
    En je hartjes en bloemetjes zijn zo vrolijk, heerlijk op deze grijze, natte januaridag!
    ~X~ Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt voor het patroontje! Afhechten vind ik zelf nog meevallen, ik doe het gewoon terwijl ik tv kijk.
    Maar zo'n berg bloemetjes, da's natuurlijk wel een behoorlijke karwei.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Over het afhechten: kan je niet gewoon de eerste kleur draad tussen de volgende haken? Dus niet meehaken met draad omslaan etc, maar bovenop de steken leggen en de volgende steek er omheen haken. (ik hoop dat je het zo begrijpt) Zo doe ik het altijd, dan heb ik alleen het laatste draadje nog af te hechten.
    Scheelt weer 150 draadjes...
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ de merle, bedankt voor de tip, daar had ik nou weer niet aan gedacht, ik ga het proberen, maar deze zal ik toch echt moeten afkanten..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk al die bloesemkleurtjes, ik ben nog bezig met een sjaal, die moet nog op m'n blog, maar dat haakwerkje van jou ga ik zeker ook proberen, met de tip @ de merle !!
    doeg, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijke kleurtjes! Best welkom in deze grijze tijd ;)
    Enne, verslavend die hartjes; ik heb er net ook een berg(je) gehaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Such beautiful eyecandy.....someday I hope I can find someone with the patience to teach me!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hihihi!!!
    Ik heb ook nog zo'n lading bloemetjes met af te werken draadjes liggen.
    Vervelend hé :)
    Maar bij mij zijn het andere bloemetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Erg mooi! Bedankt voor het patroontje! Ik ga dit ook eens proberen maken.
    Succes nog met het afkanten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik probeer al lang mooie bloempjes te haken, zelfbedachte, maar die worden toch nooit echt mooi, of trekken krom. Ik ga deze eens proberen of een boekje aanschaffen denk ik, want ik wordt heel blij van die bloempjes! Maar dat afkanten, tja, dat vind ik bij naaien ook altijd zo vreselijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jiehoe wat een vrolijkheid en kleurtjes!!
    Dit hebben we nodig tijdens deze grijze dagen.
    Bedankt voor 't patroontje, gaan we weer proberen te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. WOW, de lente is al begonnen! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo'n vrolijke kleurtjes, instant lente! Leuk, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk! We zitten kennelijk in dezelfde 'flow' want na de hartjes was ik aan de bloemetjes begonnen, en wat zag ik gisteren ineens bij jou? Bloemetjes! Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw, de vrolijkheid spat van mijn scherm! Ik krijg ook weer kriebels om te frutselen!

    Kim N

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Ingrid, ik heb je patroon gelinkt op mijn site. Wat zijn ze verslavend leuk, die bloempjes. Kriebeldekriebel, ik ruik het voorjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heb de patroontjes van de mooie bloemetjes opgeslagen, dank je wel dat u dat met anderen wilt delen.
    groetjes corrie.u

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ga voor het eerst proberen iets moois te haken en kwam op jouw website en wil graag even zeggen hoe blij ik daarvan wordt! Zoveel mooie dingen! Ik vind de bloemetjes geweldig en ook de hartjesslinger. Ik hoop dat het net zo mooi wordt;-) Bedankt! gr Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Ingrid,

    Als beginnende haakster en breidster, volgens mij geen goede Nederlandse woorden maar toch, was ik een beetje aan het kijken op internet om wat ideetjes op te doen. Zo blij dat ik je site ben tegengekomen. Wat een leuke dingetjes allemaal!!! Ga het zeker ook proberen en als je het leuk vind stuur ik je een foto. Groetjes Else

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)