maandag 9 januari 2012

What's new?


terwijl ik dit weekend
doorbracht op de nieuwe bank,
kijkend naar het schaatsen
op een prachtig baantje midden in Budapest,
(wat er Zo idyllisch uitzag, onder de volle maan,
dat ik bijna meteen van de bank wilde komen
om er naar toe te reizen,
bij voorkeur in een koets met 4 zwarte paarden,
inclusief woest uitziende koetsier..natuurlijk)
bedacht ik me..


dat ik wel zin had
in een gezellig handwerkje,
maar wat?
soms heb ik het gevoel dat alles al gedaan is
ook door mij,
dekens, dassen, bloemen, slingertjes,
maar telt dat eigenlijk niet voor alles?
dat is op zich een verlammende gedachte
voor welk idee dan ook...


en misschien gaat het ook niet om
Grote nieuwe ideeën
maar om Varianten van wat er al is
je eigen invulling..
dus
probeerde ik van alles uit
(dat is het voornamelijk, met het maken van dingen
gewoon proberen,
weer opnieuw, en nog maar een keer,
totdat je Iets hebt waarvan je denkt: Ja..)


uiteindelijk maakte ik deze
misschien vind je het leuk
om m zelf ook te proberen,
moeilijk is het niet..


en al je daar zo mee bezig bent
stel jezelf dan voor:
hakend, in een hobbelende koets over de Alpen,
in een lange ruisende jurk,
het ene idee na het andere,
als vanzelf binnenkomend..
op weg naar Budapest
waar de volle maan, de stad verlicht..
zoals ik deed
dit lange weekend op de nieuwe bank
in Zutphen (och hemel)

32 opmerkingen:

  1. Ik was 2 weken geleden in Boedapest en stond aan die schaatsbaan... die zag er in het donker zo mysterieus uit met dat mooie gebouw op de achtergrond en aan de andere kant de warme damp die uit het meer komt... ( de eendjes hebben het daar gezellig warm in het water!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ps: ik vindt het slingertjes zo leuk,
    maar ik kan het patroontje niet lezen :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken dat gevoel van alles al gedaan hebben. Op Pinterest ontdek ik steeds dat dat helemaal niet waar is, maar dan verzand ik in een avondje kijken en niet zoveel doen...
    Ik ben weer even druk met opdrachten (mutsen, hoewel die in Nederland eigenlijk overbodig zijn) en heb weer zin in amigurumi, maar in het voorjaar ga ik weer aan de slingers en zal dan jouw slinger onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ..........zo haak ik mezelf een weg naar de schotse hooglanden........heerlijk:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die ga ik zeker proberen, hopelijk lukt het, ik ben maar een beginner, maar ik heb pas mijn eerste granny gehaakt, dus ik heb goede hoop :)
    Dan ga ik nu even wegdromen *iets met een woest uitziende koetsier*

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Gea, bedoel je dat je het niet kan zien?
    op mijn beeldscherm is het goed te zien, of begrijp je het niet?
    misschien kan je het gewoon nahaken van de foto's?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk verhaaltje weer :-) Ik ben zo blij met je patroontjes. Ben nu nog bezig met je andere bloemenslinger. Voor mijn gevoel aap ik dan wel altijd een beetje na maar het is zooo heerlijk om te doen en zo lekker eenvoudig uitgelegd, fijn. Volgende keer deze weer. Thanks for sharing.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Herkenbaar, alles is al ooit gedaan. Dit is weer een mooi blogje en die slinger ziet er al bijna voorjaarsachtig uit! Gewoon blijven DOEN.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fijne slinger. Die ga ik zeker proberen. De bloemenslinger aapte ik al met veel plezier na. Ik herken me wel in het stukje. Alles is ooit al gedaan. Neemt niet weg dat we het met veel plezier nog eens doen, toch? Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat weer een leuke slinger van bloemetjes! Ik ga hem zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik denk dat ik ook maar ga investeren in een haaknaald en een paar bolletjes katoen. Wat leuk en lekker voorjaarsachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Volgende week ga ik in Budapest op zoek naar mooie gekleurde bolletjes katoen ;)
    Maar dan wel met de trein, de koets is een beetje koud.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtig!!! Verkoop je die slingertjes ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @emmel-prutsemieke, ja hoor, mail me maar even als je wil!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat weer een leuk verhaal om te lezen! En die slinger is ook echt weer zo leuk! Ik ga hem zeker zelf proberen te maken. Bedankt voor het patroon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oeps humm,sorry
    ik moet dus mijn leesbrilletje,
    ook al voor de pc gebruiken:(
    de aftakeling gaat wel snel :(

    maar het slingertje is super leuk :)
    dank je wel !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijke post weer!! Met een errug leuke slinger!!! Ga ik zeker ook weer maken hoor... Dank je wel voor je leuke uitleg!!
    Enne, ja die ijsbaan in Boedapest.. daar had ik ook wel willen zijn!! Leuk hè, dat Sven K. weer heeft gewonnen.. vind ik wel tof voor hem!
    Lieve groet, Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tja nou ik die deken van de pennen heb kan ik natuurlijk altijd in een koets stappen terwijl ik rustig haak aan die andere deken die er nog ligt... :) Zo'n slinger is dan een leuker verzetje! Bedankt voor het patroon!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je bent een schat, bedankt voor het mooie patroontje ga ik zeker ook eens uit proberen!
    Fijne week nog,
    Liefs,
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo brei ik me met regelmaat naar Denemarken.............heerlijk hè! Dit patroontje vind ik ook al weer zo'n schatje, ik ♥ slingers.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. slingers haken is zo leuk! deze ga ik ook echt eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Waaw, deze hou ik bij... en de give away die ik vorige week bij je won ligt hier op de tafel, ik maakte er een bericht over!
    http://lekkerbekkenmaar.blogspot.com/2012/01/lila-stofje.html

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb ook net een bloemenslinger op mijn blog gezet maar die van jou wauw leuk!!!
    Ook de bloemenslingers die ik naar een patroon van jou heb gemaakt staan erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hij is super!
    dank je wel voor het delen van het patroon!
    Ik heb m ook gemaakt en zal m morgen met een linkje op mijn site zetten, het is een kadootje dus hij mag er pas op na het geven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Love this - I'm going to start one right now..... but I need some green yarn first!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dank je wel! Ik hem mijn bloemetjes net wat anders gemaakt, maar jouw slinger gebruikt!

    http://wp.me/pK2DW-Bp

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Bedankt voor het leuke patroon. Ik was enkel op zoek naar blaadjes en vond toen dit patroon. Ik denk dat ik deze bloemetjes ook ga maken, zodra ik weer nieuw groen haakgaren heb.
    Als je nieuwsgierig bent, een fotootje staat op mijn blog.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Thank you very much! Very beautiful and easy. Pat, in US.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)